Tweede week met mooie dingen! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Tweede week met mooie dingen! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Tweede week met mooie dingen!

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

15 September 2007 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,
Weer veel leuke dingen gedaan deze week. Allereerst hadden we deze week de laatste Franse lessen. Vanaf volgende week hebben we les in methodologie. Op Sciences-Po schijnen ze op zo'n andere manier te werken, dat we twintig uur les hierin krijgen....het zal me dus benieuwen!
Afgelopen maandag hebben we een heel verhaal gekregen over hoe het op Sciences-Po allemaal werkt. Eerlijk gezegd was dit vreselijk saai, met veel open deuren. Maar goed, sommige zaken waren ook wel nuttig natuurlijk. Hierna zou ik eigenlijk naar een wandeling langs de Seine met boottocht gaan. Omdat ik zo moe was, heb ik dit geskipt en ben ik maar lekker vroeg gaan slapen.
Dinsdag hadden we een uitstapje naar de Assemblee Nationale, de tweede kamer van Frankrijk. Dit is echt een onwijs mooi gebouw en we kregen hier een heel uitgebreide rondleiding. Het bleek hier dat Fransen dol zijn op rondleidingen en deze het liefst extreem lang laten duren. De rondleiding duurde namelijk twee uur(!!!), op een gegeven moment is dat echt een beetje te lang...Maar goed, het gebouw was dus prachtig en heeft ook een mooie geschiedenis. Oorspronkelijk is het een paleis geweest en stond het in het platteland rond Parijs, nu staat het volledig ingebouwd...Wat ook grappig is, is dat het pluche hier rood is. Daar is voor gekozen omdat politiek een theatraal iets is en in het theater zijn de stoelen ook rood. Hierna hebben we lekker met wat mensen gegeten en zijn we weer allemaal vroeg gaan slapen, het leven is hier nogal vermoeiend, haha.
Woensdag was de verjaardag van Fons. We hebben eerst drankjes gedaan met zn allen in een supermooie kroeg om zijn verjaardag te vieren. Hierna gingen we naar een groot feest dat Sciences-Po voor de buitenlandse studenten had georganiseerd. Dat was echt een topfeest!!!! Kan er niet zoveel over vertellen, het was namelijk gewoon een feest en gewoon heel erg leuk. Over twee weken is er weer een, jeej!!
Donderdagochtend was minder leuk. Ik moest vroeg opstaan om naar de bank te gaan. Na zo'n feestje is dat toch minder natuurlijk. Maar goed, nu heb ik wel eindelijk alle dingen rond bij de bank, ik heb mijn rekening, een woonverzekering en een soort levensverzerking (of zoiets, over die laatste ben ik niet helemaal zeker, maar ik moest die nemen en die is gratis).
Gisteren was heel leuk (wat een opsomming van dagen wordt dit stukje, sorry daarvoor)!!! 's Middags heb ik met Roos en een Amerikaans meisje lekker geshopt. Twee mooie dingen gekocht, dus ik ben helemaal gelukkig. Na het shoppen ben ik met Roos gaan avondeten in Champs de Mars. Dat is het park bij de Eiffeltoren en is voor ons allebei om de hoek. Afgelopen week hebben we daar wel vaker gezeten, want het weer is nog heel goed en het park superleuk. Er zijn altijd wat gasten daar die bezig zijn met onwijs coole jongleurdingen. Ook zijn er altijd gekke mensen en kun je goed mensen kijken.
Gisteren was het ook weer een mooie show. Eerst kwam er een man bij ons zitten die zelf de Ramadan deed en vertelde dat hij uit Marokko kwam. In het begin was hij wel oke, maar daarna wilden we eigenlijk dat ie wegging, we waren wel uitgepraat. Helaas dacht deze man daar anders over. Uiteindelijk gaf hij zelf aan weg te moeten, maar vroeg hij of hij later terug mocht komen om elkaar beter te leren kennen. Nou ja, NEE dus!!! Vervolgens kwam er een meisje naar ons toe met de vraag of we een foto van haar en dr vriendin wilden nemen. Nou ja, prima natuurlijk. Ik moest wel languit op de grond gaan liggen om het door haar gewenste perspectief te krijgen, was ook mooi dus. Hierna kwam er een hele smerige man vlak bij ons zitten die de hele tijd kusgeluiden ging maken en een echt superharde scheet liet. Gelukkig kwam Jeffrey daarna en ging de vieze man weg.
We gingen met een aantal mensen lekker wijntjes drinken daar. Het bleek dat op vrijdag heel veel Parijzenaars dit ook doen. Het was dus echt superdruk en gezellig daar. Er lopen ook allemaal mensen (ik denk illegalen) rond die je flesjes wijn te drinken aanbieden tegen belachelijke prijzen. Gelukkig was Fons er en kon hij goed voor ons afdingen. Ook verkochten ze supermooie lichtgevende Eiffeltorens. Spuuglelijk! Maar, gelukkig heb ik er wel een!! Op de foto kun je hem zelf even bewonderen.
Verder heb ik niet zoveel te vertellen. Ik denk dat de komende twee weken nog relaxed zijn, maar dat het daarna gedaan is met de mooie dingen, dus das wel balen.
Kunnen jullie me doorgeven wanneer je zou willen komen? Dan kan ik even kijken hoe dat allemaal kan...
Dikke kussen

  • 15 September 2007 - 11:16

    Claartje Sr.:

    hé Claartje, leuk verhaal weer. Het wordt volgende week echt de grote omslag. De eifeltoren is geweldig! Heb je ze ook met eau de cologne er in? Heb ook vrindinnen, behalve Roos. Ik zie alleen maar mannen op de picknickfoto naast jou en Roos.
    Groetjes maar weer en geniet met volle teugen.

  • 15 September 2007 - 11:45

    Caroline:

    Hai Schapie,

    wat een mooie Eiffeltoren! En wat schrijf je toch weer veel, volgens mij komt dat doordat je het naar je zin hebt daar ;) Wat heb je dan gekocht met shoppen? Dit is erg belangrijke informatie! Ik wil heel graag langskomen, maar ik kan nu nog niet zo goed inschatten wanneer ik tijd heb, dus dat laat ik je nog horen.
    Nou, niet te veel wijntjes drinken met de zwervers en veel plezier en tot mails

    liefs Caat

  • 15 September 2007 - 15:24

    Jon:

    mooie verhalen claar...hoe zit het met de weekeinden dat het jou uitkomt? van nadine begreep ik dat jij eerst een rooster moest ontvangen oid. ik neem aan dat ze daarmee bedoelde dat zij het organiseert:) ik denk eind november...

    tot gauw,

    groetjes

  • 16 September 2007 - 09:54

    Lidwien:

    "Twee mooie dingen gekocht, dus ik ben helemaal gelukkig."

    Ik begrijp dat dit het begin is van een stevige politieke thriller zich afspelenede op sciences-po??????

    WAT HEB JE NOU GEKOCHT??????????????AAAAARRRRRGGGGGGHHHHHH

    maar ik ben niet nieuwsgierig hoor....:-)

  • 16 September 2007 - 14:27

    Emilie:

    Ohhh wat een mooie eifeltoren! Dit komt echt dicht in de buurt van de knorrende-varken-sleutelhanger en zou goed staan in de verzameling lelijke gadgets die Jan dankzij ons heeft. Zou er ook zoiets in Dresden te koop zijn? Vast wel!
    Spreek ik je snel weer op skype?
    x eem

  • 19 September 2007 - 10:50

    Anne:

    Wat mooi die eiffeltoren! We Missen je wel hoor hier in het Leidse. Misschien moet ik skype downloaden, kan ik je een keertje spreken! Ik laat je snel weten wanneer ik langs kom.. X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 26234

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: