Frankrijk is bijna altijd leuk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Frankrijk is bijna altijd leuk - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Frankrijk is bijna altijd leuk

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

15 Oktober 2007 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,
Het is alweer een tijdje geleden, dus ik heb weer veel te vertellen!! Ik heb mijn agenda voor mijn neus om te kijken wat ik ook alweer allemaal gedaan heb.
Om te beginnen ben ik samen met Jeffery op de Eiffeltoren geweest. Je kan immers niet in Parijs wonen, zonder dat je daar ooit op bent geweest. Vrijdagochtendvroeg hadden we afgesproken om de trap te nemen. Die trappen zijn dus een stuk relaxter dan die bij mij thuis, dus voor mijn gevoel waren we zo boven. Jammergenoeg was het een beetje heiig, maar er was toch nog genoeg te zien. Het was heel leuk dat we allebei ons huis konden zien! Na al het geklim en gekijk hebben we nog even thee gedronken in het café op de toren. Het is een beetje een kazig uitje, maar het is wel echt cool!
's Middags was het begin van dat wat een klein dipje is geworden (vandaar Frankrijk is BIJNA altijd leuk). Voor een vak moet ik een presentatie houden met een Frans meisje. Dat leek me relax, maar dat valt zwaar tegen. Vrijdag heb ik haar voor het eerst ontmoet. Jammer alleen, dat ik haar nauwelijks begrijp! En ik ook niet zo goed begrijp wat we nou precies moeten doen...Gelukkig zij ook niet dus dat scheelt! Toch is het erg vervelend, dus ik ben erg blij als we de presentatie gehad hebben! Nu denk je misschien, is dat nou een dipje? Nou ja, dus! Ik word steeds een beetje zenuwachtig van haar omdat ik als ik haar zie allerlei dingen moet doen die ik niet begrijp. Als ik het zo typ is het eigenlijk wel lachwekkend en een aantal van jullie zullen dit wel iets typisch vinden. Maarre, in het echt is het toch niet zo leuk! Maar goed, dat is het eerste en tot nu toe het enige dat niet zo leuk is, dus ik mag niet klagen! Ik ga nu dus ook maar weer gauw door met de leuke dingen!!
Zaterdag was er Nuite Blanche, in die nacht is in een deel van Parijs alles de hele nacht open. Leek ons leuk om daar naar toe te gaan, maar helaas viel het nogal tegen. Die avond had Frankrijk namelijk de kwartfinale van rugby gewonnenen en was er een beetje een rellerige sfeer in de stad. De volgende dag bleek helaas dat we ook niet naar de goede dingen in de stad waren gegaan, op andere plekken was het echt heel cool geweest. Nou ja, je kan niet alles hebben...
Maandag begon het harde doordeweekse leven weer. Helaas heb ik nu niet meer zoveel tijd om elke avond wat leuks te doen. Ik heb dus ook geen mooie verhalen voor jullie...De colleges zijn redelijk te volgen, maar soms best pittig. Ik begrijp de hoofdlijnen altijd goed, maar de details en nuances zijn erg lastig. Maar goed, dat komt vast nog wel! Eén vak dat ik heb gaat over de opera, dat is echt superleuk!! We gaan drie keer naar een operagebouw, twee keer naar een generale repetitie en drie keer komen er mensen uit "het wereldje" iets vertellen. Superleuk dus!! Verder eet ik hier doordeweeks wel bijna elke dag met een vriendinnetje. Wat dat betreft is er dus genoeg te doen, maar echt interessant voor jullie is dat natuurlijk niet.
Vrijdag kwam het eerste bezoek langs, dat was Margreet (een cordialgenootje). Het was echt een erg leuk weekend! In het begin vond ik het wel gek om opeens iemand uit Leiden hier te hebben, ik moest even wennen. Maar dat was al snel voorbij en toen was het weer als vanouds! We zijn vrijdagavond naar het Louvre gegaan. Als je jonger bent dan 25 mag je daar vrijdagavond gratis in, erg mooi dus. Daarna hebben we lekker een hapje gegeten en een beetje door de stad gelopen. De volgende ochtend moest ik van Margreet vroeg opstaan, anders konden we niet op tijd bij Musée d'Orsay zijn. Gelukkig waren we op tijd en ik moet zeggen, het was dubbel en dwars de moeite waard! Echt een aanrader.
Na al het lopen en kijken waren we weer moe en moest er natuurlijk ook even wat anders gedaan worden. We zijn daarom naar de Hammam bij de Mosque de Paris geweest. Wat een topattractie is dat zeg! Lekker chillen in stoombaden en scrubjes en massages, lekker tutten dus! Nadat we helemaal onthaast waren, moesten we ons helaas weer haasten naar huis (daar gaat het ontspannen...). Frankrijk speelde namelijk in het WK Rugby in de halve finale. Deze werd live uitgezonden in mijn achtertuin, de Champ de Mars. Wat een mooie show was dat zeg!! Er stonden echt duizenden mensen op die velden, en dat is echt niet overdreven! Iedereen stond als een uitzinnige "Allez les Bleus" te schreeuwen, dus wij ook maar. Het was zooo mooi, topsfeertje!! Opeens kwamen er alleen een aantal jongens aan die er uit zagen alsof ze herrie wilden schoppen...allemaal capuchon strak over het hoofd en boeh schreeuwend en dergelijke. Gelukkig bleek het nogal mee te vallen en waren ze erg aardig. Margreet en ik zijn allemaal nogal klein en konden door hen niks meer zien. Toen ze dat doorhadden mochten we voor ze gaan staan en gingen ze ook tegen andere mensen zeggen dat ze voor ons opzij moesten, mooie show dus. Vervolgens was er nog bijna een fight tussen mij en een of ander Engels wijf (het was Frankrijk tegen Engeland). Zij stond al de hele tijd onwijs te bleren en te gillen en schreeuwen. Niemand vond het erg dat ze voor de tegenstander was, maar wel dat ze zo stond te schreeuwen. Jammergenoeg negeerde ze alle geirriteerde blikken van de omstanders. Op een gegeven moment schreeuwde ze alleen nog maar recht in mijn oor. Ik vroeg toen vriendelijk of ze iets zachter kon zijn (serieus, ze gilde harder dan twintig mensen samen). Toen werd ze kwaad, niet normaal!! Ze dacht dat wij ook Frans waren en ging daar nogal triest over doen (Engeland stond net voor op Frankrijk). Ik dacht de boel te sussen door te zeggen dat het me echt niet zou uitmaken wie er zou winnen, maar toen werd ze helemaal gek! Als ik het allemaal niet boeiend vond waarom rotte ik dan niet op en weet ik het niet allemaal....oioioi, naar wijf!!!Gelukkig hield ze op een gegeven moment wel op, haha.
Gisteren hebben we helemaal niks gedaan. We hebben bij Place des Vosges in het gras gezeten en zijn naar Jardin de Luxembourg gegaan, om daar verder te gaan met niks doen. Vanochtend moest ik weer om 6.15 opstaan om naar college te gaan :( en kon Margreet nog even blijven liggen. 's Middags nog even samen gelunched en toen was het bezoekje echt voorbij!
Ik moet dus weer hard gaan studeren en met het enge Franse meisje werken, haha.
Donderdag komt Alex en zijn hier grote stakingen, dus dat zal me benieuwen...
Nou, ik breng jullie weer op de hoogte als er weer iets te melden valt.
Heel veel liefs en tot mails, skypes of ietas anders!

  • 15 Oktober 2007 - 21:40

    Emilie:

    Wat een mooie foto's!
    Kan dat franse meisje niet wat langzamer of duidelijk (of engels) met je praten? Misschien heeft ze wel een enorm accent. Als ik hier iemand niet begrijp dan denk ik: 'Joh jij hebt zo'n lelijk accent dat ik je niet kan begrijpen, zelfs mijn nederlandse accent is nog minder erg dan dat achterlijke taaltje dat jij spreekt'. En dan voel je je een stuk beter ;)
    Succes!
    xx eem

  • 15 Oktober 2007 - 22:49

    Jaap:

    Franse mensen zijn ook gewoon niet zo tof. dat komt door de oorlog, zijn ze nooit echt overheen gekomen.
    ben blij dat het je goed vermaakt en nu spijt het me pas echt dat ik je onmogelijk kan komen bezoeken.
    ik moet rennen.. om 1 uur sluit mijn avondeten-bar (bestel een biertje en krijg genoeg gratis tapas voor een avondmaaltijd) en ik heb toch wel honger!
    tot hoors!
    Jaap

  • 16 Oktober 2007 - 07:38

    Margreet:

    Jaaa, was supermooi!
    Heb nu onwijze keelpijn. Zou dat een verlate reactie zijn op ons Allez Les Bleus geschreeuw zijn?! :D
    Succes met bitchy, groeten aan iedereen daar, en we spreken elkaar snel! Dikke kus!

  • 16 Oktober 2007 - 08:32

    Anne:

    Dag lieve Claar,
    ben erg jaloers, jammer dat het langskomen voor mij er helaas niet inzit :( Succes met je presentatie en ik spreek je snel op skype!
    Liefs
    Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 26240

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: