Weekendjes en stakingen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Weekendjes en stakingen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Weekendjes en stakingen

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

16 November 2007 | Frankrijk, Parijs

Ha allemaal,

Even een berichtje vanuit chaotische Parijs, zoals Saskia Dekkers zegt. Tja, wat moet je er van zeggen he, al die stakingen? Ik merk er eigenlijk niet zoveel van. Het is heel mooi weer, dus lopen naar Sciences-Po is niet erg. Een les die door de stakingen niet doorgaat vind ik ook niet vervelend natuurlijk! Maar ja, als je in een banlieu woont is het natuurlijk een ander verhaal. Het is door al die mensen erg druk met auto's in de stad. De stoplichten zijn 's avonds niet genoeg in de spits. Dan staan er op alle grote kruispunten verkeersregelaars driftig te fluiten en te zwaaien. Daardoor is er dan weer veel geirriteerd getoeter van automobilisten en zijn er ambulances en dergelijke die er ook niet door kunnen. Place de la Concorde stond gisteren helemaal vast, echt een absurd gezicht!!! Ik ben nog een demonstratie tegengekomen van SNCF en RATP-medewerkers. Veel Studenten staken ook, maar daarvan merk je op Sciences-Po helemaal niks. Maar ja, dat zijn over het algemeen ook erg rechtse mensen die, denk ik, bijna allemaal op Sarkozy gestemd hebben. En die zo rijk zijn dat ze geen last hebben van de hervormingen.
Maar voor de stakingen begonnen had ik nog even bezoek uit Nederland van een vriendinnetje, Marianne. Dat was echt superleuk!!! We hebben namelijk echt geen bal gedaan, alleen maar gechilled. Vrijdagavond kwam ze aan en toen hebben we even een drankje gedaan. De volgende dag lekker uitgeslapen, want we waren allebei erg moe. Daarna moest er natuurlijk even geshopt worden, dus zijn we naar LaFayette gegaan. Nadat je geshopt hebt moet je natuurlijk uitrsuten, dus zijn we naar de Hammam geweest. Dat was weer zoooo fijn, echt even lekker genieten! 's Avonds wilden we gaan stappen in een fancy club, dus thuis hebben we lekker staan tutten om vervolgens uit eten te gaan in de Marais. Ons restaurant heette Chez Marianne, dus dat was erg toepasselijk! Was ook echt een toptentje. Heel erg lekker eten, voor heel erg weinig geld. En met lekkere wijn. Daarna moesten we even langs huis, want ik had behoorlijke hoofdpijn, dus ik wilde even paracetamol hebben, maar dat hadden we niet bij ons. Op bed nog even zitten kletsen en opeens ging de telefoon. Toen bleek dat we allebei in slaap waren gevallen en wakker waren geworden van een vriendinnetje dat toevallig naar dezelfde club zou gaan en belde om te kijken waar we waren. We keken elkaar aan en dachten allebei "Neuh". Vervolgens lekker gaan slapen, haha, stelletje falers zijn we! De volgende dag hebben we veel gelopen bij mij in de buurt en in het 16e, dat was ook weer erg relaxed. En daarna moest Marianne weer naar huis.
Vervolgens is woensdag mijn tante gekomen. Zij zit in een hotelletje, dus we spreken steeds even af om iets te drinken of te eten, erg gezellig!! Ook erg handig. Ik heb het namelijk heel erg druk. De komende twee weken heb ik 3 presentaties en moet ik nog een aantal dingen inleveren. Het is dus handig dat ik overdag steeds gewoon kan studeren.
Tja, alles gaat hier dus lekker zn gangetje. Ik ben blij als het straks december is en de drukte hier voorbij is. Tot ik naar Nederland kom moet ik namelijk nog 9 dingen doen, in dus ongeveer 5 weken. Dat is dus echt nog veel. Vooral omdat studeren toch wat langzamer gaat dan in Nederland door de taal. Maar goed, ik heb net een artikel afgemaakt dat helemaal in het Frans geschreven is en nu ben ik toch wel trots op mezelf, haha!
Nou, ik ga nu weer verder studeren. Ik moet uitzoeken hoe Fransen over de doodstraf denken, gezellig dus.
Tot mails, sms, skypes, schrijfs, ziens dus maar weer.

Bisous uit Parijs,
Claartje

  • 16 November 2007 - 10:18

    Margreet:

    Allez Claartje, dat klinkt goed he!
    Heb je net ook al gemaild...maar een berichtje hier mag ook niet ontbreken natuurlijk. Veel succes en tot snel! Dikke kus!

  • 16 November 2007 - 18:22

    Marianne:

    Het was inderdaad super relaxed! Kan iedereen een weekendje bijkomen bij Claartje aanraden. Maar we hebben niet helemaal niets gedaan, dat lopen van restaurant naar bar naar restaurant was echt zwaar ;) En dan dat optutten natuurlijk. Jammer dat er geen tijd is, anders kwam ik nog een keer.

    xxx

  • 19 November 2007 - 09:24

    Magreet:

    Claire! Lang niet gezien! Druk aant studeren? Ik vroeg me af hoe jij het voor elkaar krijgt zoveel foto's op je weblog te zetten? Ik kan er maar tien namelijk... :S Laten we snel weer even wat leuks gaan doen! xx Magreet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 26248

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: