Lang lang geleden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Lang lang geleden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Lang lang geleden

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

16 December 2007 | Frankrijk, Parijs

Zooo, das lang geleden dat ik iets geschreven heb! Ik kreeg van iemand al een mailtje met de opmerking dat het vast heel goed met me moest gaan, gezien het feit dat ik zolang niet meer geschreven had. Nou, was het maar waar! Het ging niet slecht ofzo hoor, had het alleen onwijs druk!! Zo druk, dat ik geen tijd had om even een stukje te schrijven. Ik moet nu dus veel inhalen, dat ga ik maar even in etappes doen.
Nu maar eerst even bij het begin beginnen, dat is het weekend dat Caroline en Maaike hier waren, twee cordialgenootjes. En dat is al weer drie weken geleden!
In de voorafgaande week lag het begin van de drukte. Mijn eerste exposé. Deze was met iemand samen, scheelt dus een hoop werk. Gelukkig ging het goed, dus dat scheelde weer.
Nou ja, zoals ik al zei, Maaike en Caro kwamen. Vrijdag kwamen ze al redelijk vroeg aan bij Gare du Nord. Gelukkig was de staking net afgelopen en kon ik ze met de metro halen. Toen we teruggingen met de metro stonk het echt zoooooo verschrikkelijk in de coupé...Echt te vies!! Achter ons zat een zwerver met een voet die helemaal ingezwachteld was, maar dat was duidelijk al lang geleden gebeurd. Waarschijnlijk roken we dus zijn ontbinding of verrotting. Zijn dus snel ergens anders gaan zitten!!!
Bij mij thuis hebben we even wat gelunched en daarna moest ik al weer naar Sciences-Po en moesten Maaike en Caat zich dus even zelf vermaken.
Na mijn les zijn we samen met Roos, die meeging, naar het Louvre gegaan. Daar hebben we onder andere de kroonjuwelen bekeken. Mijn God, wat een stenen zitten er op die dingen!! Echt niet normaal, die paar colliers en kronen zijn denk ik echt miljoenen waard...
Daarna zijn we uit eten gegaan in de Marais. Liesje kwam er toen ook nog even bij, dus dat was erg gezellig. Minder alleen dat ik mijn telefoon daar vergeten was en deze later gestolen bleek te zijn :(. Waarom doen mensen dat?! Echt zo gemeen!!! Maar ja, ondertussen heb ik gelukkig weer een nieuwe. Mocht je mn nummer willen hebben, laat het dan even weten.
Het plan was om na het eten nog even de kroeg in de te duiken, maar uiteindelijk was iedereen daar te moe voor. We worden dus echt oude wijven zo langzamerhand!!
De volgende dag zijn we lekker relaxed begonnen bij de Starbucks die mij om de hoek geopend is (echt chill is dat trouwens!!). Daarna hebben we wat rond gelopen in da Hood en zijn we gaan shoppen.
Vervolgens gingen we vrienden van Maaike meeten die ze van haar master kent. Twee van hen wonen ook in Parijs (zijn Frans) en nog twee "losse" mensen. We hebben eerst even wat gedronken, dat was meteen al supergezellig! Soms heb je met een groep mensen die je niet kent dat je er zo een beetje bij hangt. Dat was bij hen helemaal niet het geval, het was echt lachen! Daarna zijn we naar de Marais gegaan en hebben we wat gedronken. Weer later zijn we nog verder Oostwaarts getrokken, naar de buurt van République. Daar hebben we in een of andere vage toko gegeten. Het was een beetje LVC-achtig, maar dan leuker. Ze draaiden onwijs lekkere muziek daar en hebben lekker eten, goeie combi dus!
De buurt rond République is "up-coming", er wonen steeds meer hippe, jonge mensen. Ik hoorde dat in de tent waar we waren voornamelijk erg rijke mensen komen, die dan doen alsof ze niet zoveel geld hebben en dat dan cool vinden. Echte salonsocialisten dus eigenlijk, haha. Het was echt supergezellig en het is nog behoorlijk laat geworden. Omdat het zo leuk was, besloten we de volgende dag weer te meeten voor een brunch. Toen zijn we ook weer naar een leuk tentje gegaan in de Marais. Suuuperlekker gebrunched daar! Er stond zelfs een rij wachtenden buiten, tja, das dan toch wel cool! Het was die dag supermooi weer, dus daarna hebben we nog een stuk langs de Seine gelopen. ´s Middags zijn we nog naar Canal Saint Martin gegaan. En daarna was het weekend alweer voorbij. Echt, die weekenden met bezoek vliegen altijd voorbij!!
Bij Maaikes Franse vrienden heb ik even gevraagd wat zij nou echt leuke plekken vinden om uit te gaan. En wat bleek, eigenlijk alles wat ze noemden, kende ik al. Nou, ik zal eerlijk zeggen, dat ik me toen behoorlijk cool voelde, haha!! Heb die paar maandjes in Parijs dus toch heel nuttig doorgebracht en echt veel leuke plekken leren kennen!!
Nadat ik Maaike en Caroline had uitgezwaaid heb ik van een de Fransen een lift gehad terug naar huis met de auto. We hebben toen ook even over de Champs Elysée gereden, das toch wel cool hoor!
Toen ik thuis was, ben ik vroeg gaan slapen, had de volgende dag namelijk wéér een exposé. Mooi weekend gehad dus weer!
Als het goed is schrijf ik morgen weer een stukje en dan ben ik weer bijna bij.

Veel liefs en een dikke kus,
Claartje