Klaar! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Klaar! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Klaar!

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

17 Februari 2008 | Frankrijk, Parijs

Zo! Ik ben, op wat kleine dingetjes na dan, klaar met pakken en schoonmaken. Klaar om naar huis te gaan? Mwah, voorlopig heb ik even geen huis, want dat is nog in onderhuur, dus ga ik even naar huis bij mijn ouders. Ook leuk natuurlijk, maar niet thuis thuis.
Gek hoor, morgen om deze tijd in NL.
Word er een beetje treurig van....
De laatste week was sowieso een en al afscheid nemen. Maar, het was wel heel erg leuk!
Vorige week donderdag hadden we met de club van 6 het "officiële" afscheidsdiner. Eerst geborreld en daarna uit eten. Vervolgens nog doorgegaan naar heeeeeeele karige tenten. Fantastisch gewoon!! Daarna moest ik weer door met studeren, want een krappe week later, woensdag, had ik mijn laatste tentamen.
Op zondag afscheid genomen van een Amerikaans vriendinnetje. Lekker de hele dag in de zon gezeten en een beetje gekletst, niet gestudeerd dus. Met studeren wilde het sowieso niet zo lukken. Het weer was te mooi en het besef van laatste dagen Parijs was ook niet echt studiebevorderend.
Maandagavond hadden we het laatste Lundi soir diner chez Liesje. Ook daar weer uitvoerig afscheid genomen van de mensen waarmee we al gedag hadden gezegd. We hebben echt wel 1000 keer gedag gezegd.
Woensdagavond, na het tentamen dat goed ging, was het echt een topavond!! Eerst gegeten met zn allen (alweer) en daarna door naar de Nederlandse borrel, altijd leuk. Vandaaruit doorgegaan naar lage tenten in de stad om uiteindelijk om 5 uur te einigen bij een 24/7 tent om een vieze hotdog te snacken. Met de metro konden we weer terug naar huis, handig! Maar ik als luie donder heb ik lekker de taxi tot voor mn deur gepakt.
Donderdag lekker gebrakt en 's avonds weer een afscheidsdiner. Vrijdag keihard geshopt met Liesje en koffie gedronken met Jessie erbij en toen echt voor het allerallerallerlaatst gedag gezegd. Dat was echt NIET leuk!!!
Vandaag heb ik de hele dag gepakt en schoongemaakt. 's Middags kwamen mijn ouders al om me te halen. Vanavond hebben we met zn 3en bij La Coupole gegeten. Echt een toptent!! Er lopen echt vaftigduzend obers rond en het eten is superlekker. Het mooiste is dat de lichten uitgaan als er iemand jarig is. OP dat moment lopen alle obers met een hele grote taart naar de jarige en zingen ze Joyeuse Anniversaire. Dusse, als ik 25 word...
Morgen de allerallerlaatste dingen inpakken en dan naar huis, dag Parijs.
Een van de mooie verhalen hier heb ik nog helemaal niet verteld. We zijn vrienden geworden met Jaap de Hoop Scheffer. Die was hier voor een lezing, dus die hebben we gestrikt voor een foto. Ik ben nu dus 1 hand verwijderd van Bush en Sarkozy, en dus 2 handen van Carla Bruni. Ik begin steeds meer te geloven in die theorie dat iedereen max 7 handen van elkaar verwijderd is...;)

Als afsluiter nog een lijstje van de kledingstukken die ik hier gekocht heb. Iedereen mailde me daarover, maar ik had nooit zin om het te doen, maar bij deze alsnog:
-grijs vest
-groen/blauw vest
-donkergroen vest
-blauwe jurk
-paarse jurk
-zwarte jurk
-bruin rokje
-grijze laarsjes
-bruine laarsjes
-bruine pauperballerina's
-ballerina's van Repetto
-2 spijkerbroeken
-1 paar pumps
-blauw/wit shirtje
Al met al valt het dus best mee voor een half jaar in de modehoofdstad van de wereld. Minder had niet gekund...

Wat ga ik NIET missen aan Parijs:
-het missen van vriendjelief en vrienden en familie
-de vieze plees
-de bieb van Sciences Po
-de lunch van Sciences Po
-de zwervers
-overstappen op Chatelet/Montparnasse
-het getoeter van auto's
-de vieze palen in de metro
-de drukte van lijn 1 en 4
-de belachelijke prijzen in cafés
-de Franse bureaucratie
-lang in de rij staan
-de trage cassieres
-stakingen

Wat ga ik WEL missen aan Parijs:
-de mensen
-shoppen
-mijn zicht op de Eiffeltoren
-de Eiffeltoren an sich
-struinen door onbekende wijken
-de musea
-picknicken op Champ de Mars
-Lundi Soir chez Liesje
-de bakker
-mijn gratis workout door de trap
-de Vélib
-schone keuken en badkamer
-de lucht van de metro, ook al is ie vies
-de Sephora
-mijn vriend de groenteboer
-Chez Georges
-alle andere leuke tentjes
-het Frans (toch wel)
-de "opwinding" van een metropool
-roze WC papier

Ach ja, het wordt weer wennen in Leiden.

Tot snel allemaal en iedereen superbedankt voor alle lieve reacties altijd!!

Dikke kussen,

Claartje

  • 17 Februari 2008 - 08:39

    Emilie:

    Haha, dat roze WC papier kunnen we voor je regelen hoor :)
    Gezellig dat je er weer bent! Zien we je maandag bij het eten? Of ben je dan nog even aan het chillen met papamamavriendje?
    Tot snel!
    xx Eem

  • 17 Februari 2008 - 09:30

    Margreet:

    Sluit me bij Eem aan, ik doe ook graag aan roze wc-papier ;)
    Tot heel snel babe!

  • 17 Februari 2008 - 10:43

    Anne:

    Ja Margreet is vast in staat dat voor je te regelen! Leuk dat je weer terugkomt :)

    Tot snel,

    Liefs

    Anne

  • 17 Februari 2008 - 15:30

    Everarde:

    en dan ben je dus drie handen verwijderd van mick jagger en daarmee vier handen verwijderd van alle beroemde babes ter wereld! wauw claartje wat een voorrecht om jou te mogen kennen :) welkom terug in NL en tot heel snel!
    x eef

  • 17 Februari 2008 - 17:16

    Jolijn:

    Hoe gaaf maakt dat ons nu allemaal wel niet? Een hand aan Claartje en we hebben de wereld in onze handpalm! Superleuk dat je weer terug bent, hoop je maandag te zien!

  • 17 Februari 2008 - 21:44

    Lidwien:

    partir c'est vraiment mourir un peu.....;-)

  • 18 Februari 2008 - 13:11

    Caroline:

    Oh je bent nu al terug! Welkom thuis!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 26255

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: