Type " blackberry" to continue..... - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Type " blackberry" to continue..... - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Type " blackberry" to continue.....

Door: Claartje & Vincent

Blijf op de hoogte en volg Claartje

14 Mei 2010 | Vietnam, Hué

Na de reis in het noorden tijd voor de rest van het land. Via de reisorganisatie gelijk een nachtbus geregeld. Na de was en wat uitrusten in Hanoi vertrokken we om 18.00 naar Hue. De term nachtbus wordt hier wat letterlijk geassocieerd met slapen. In de bus dus geen stoelen maar drie rijen van dubbeldeks smalle bedden en achterin de vertrouwde 5 rij uit de bus. Maar wel met bedden. We werden dus uiteraard tussen 3 mannen achterin geplaatst, waar uiteraard de man naast Claartje flink snurkte. EEn onvergetelijke nachtrit dus. Waarbij ik moet zeggen dat slapen nog best lukte, ondanks de putholes en het slingerende rijden van de bus met hier en daar het getoeter. Voordat we aan het slapen konden beginnen was er rond een uur of 9 tijd voor avondeten. Dit gebeurde bij de lokale van de valk waar de WC tussen de varkenstallen stond. Maar ja de optie in de bus was hem ook niet dus neus dicht en gaan. We hadden wat laat en stevig geluncht dus echt honger hadden we niet. We besloten wat bananen te kopen en te zitten bij een spontane jongeman en leuk meisje die erg veel lol hadden. Al snel bleek waarom. het geval was dat ze bezig waren met een Blackberry die ze probeerden te activeren. Hoe ze eraan kwamen geen idee. Het was iig niet het nieuwste model en aan de beschadigingen te zien " van de vrachtwagen gevallen". het punt was dat de info op het scherm volledig in het Engels was en ze dus niet wisten wat ze moesten doen. Na enig gegniffel werd Vincent op de schouder getikt met de vraag om de Blackberry te openen. Can you Open??? Goed de blackberry intypen lukte me wel. Het echte password wat erna gevraagd was bleek wat lastiger. Onverichter zake gaf ik hem terug. Uiteindelijk besloot de hij zijn vrienden te bellen... Wat resulteerde in hard schreeuwen en herhalen aan zijn vrienden wat er moest gebeuren volgens de blackberry :"Put in Blackbelly to cooontinioooeoe" Idd de reis was weer eens net zo onvergetelijk als de uiteindelijke bestemming Hue.

• 14 Mei 2010 - 14:36

Marianne:

Als ik jullie verhalen lees en de foto's zie krijg ik helemaal heimwee... heel veel plezier nog!

• 15 Mei 2010 - 20:40

Marian En Koos:

Mooie foto's en leuk verslag. Ik zag dat mijn collega het niet zo nauw zag met haccp maar hij kan wel slachten! groetjes en veel plezier.
    Marian en Koos