Dure kleren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Dure kleren - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Dure kleren

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

21 November 2007 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal,

Even een berichtje vanuit Parijs in grote chaos, zoals Saskia Dekkers het zo mooi zegt. Voor mij valt het gelukkig nog steeds erg mee met de chaos. Ik wandel lekker elke dag even naar Sciences-Po en dat bevalt me erg goed.
Vandaag had ik even een dagje vrij genomen. Nadat ik vanochtend eerst podcasts van Geert Mak heb geluisterd (www.ineuropa.nl, aanrader!!!) ben ik vanmiddag even gaan wandelen.
Ik had nieuwe zeep van Clinique nodig en wilde mezelf even trakteren op de Sefora aan de Champs Elysee. Normaal ga ik daar met de metro naar toe, maar eigenlijk slaat dat nergens op. Het is namelijk hoogstens twintig minuten lopen door een mooi stukje van de stad.
Via via kwam ik terecht op Avenue Montaigne. Ik dacht dat ik de dure winkels van Parijs had gezien...maar dat bleek een vergissing!! Op de Avenue Montaigne zitten alle designers met hele grote winkels, flagshipstore heet dat geloof ik? Elke winkel heeft ook nog een groot kantoor erbij, dus alles ziet er mooi uit daar. Maar volgens mij hangt daar voor een bedrag kleding waarmee je heel Afrika minstens drie jaar kunt voeden, toch bizar!!! Ik voelde me behoorlijk underdressed op mn afgetrapte allstars!!
Dit was wel een ander deel van de stad dan Belleville. Daar ben ik afgelopen zondag met mijn tante geweest. Het is een buurt in het Ooosten van de stad waar veel buitenlanders wonen. Als je het hebt over multicultureel heb je het over Belleville! Alles loopt er door elkaar, echt superleuk! Naast een koosjere bakker zit een hallalslager. Het kan dus allemaal wel...Fijn om dat te zien!!
We hebben dar zelf in een koosjere tent gegeten. Was erg lekker. De joden in Parijs zijn voor een groot gedeelte afkomstig uit Parijs. Dat zie je nog heel erg terug in hun keuken. Ik heb dus lekker couscous gegeten, alvast lekker voor Marokko dus!
Verder ben ik hard aan het studeren, ik heb de komende week twee presentaties, dus ik moet even hard doorpakken nu. Daardoor mail ik even wat minder. Dus mensen die ik niet geantwoord heb, sorry. Binnenkort komt er weer gewoon mail!

Veel liefs,
Claartje

  • 21 November 2007 - 17:47

    Jolijn:

    Mmm, couscous. Ik eet nu andijviestamppot met ballen.

  • 21 November 2007 - 18:05

    Margreet:

    Allo allo,
    Binnenkort naar Marokko!
    Helaas nu nog even geen traktaties,
    Maar wel veel succes met je presentaties!
    Kiss! Margreet


  • 21 November 2007 - 19:37

    Caroline:

    Ook toevallig, ik heb net ook Couscous maroq op :) Ik wil dit weekend die dure winkels wel eens zien! Ga nu maar eens een beetje tas inpakken. Tot overmorgen!

    liefs Caat

  • 26 November 2007 - 00:35

    Jaap:

    Gelukkig zijn alstars ook een goede 60 euro en dus best classy!

  • 05 December 2007 - 18:40

    Anouk:

    Hoi Claartje,

    Je kent me niet, maar ik ga komend semester ook aan Sciences Po studeren. Heb er echt super veel zin in en vind het dus ook erg leuk om je verhalen te lezen.
    Op het moment ben ik druk bezig met het zoeken van een kamer en ik hoop daarom dat je misschien tips hebt. Verder vroeg ik me af wat je met je eigen kamer gaat doen en of je misschien nog mensen kent die voor een half jaartje hun kamer willen verhuren?

    Zou onwijs fijn zijn als je me wat nuttig advies kunt geven. Alvast bedankt!

    Groetjes,
    Anouk (anoukloonen@hotmail.com)

  • 16 December 2007 - 20:56

    Lidwien:

    Hmmm Claartje, denk dat je bedoelt dat veel van de Joden in Parijs afkomstig zijn uit oa Algerije en Tunesie. Weliswaar niet echt geheel vrijwillig daar het overgrote merendeel van hen die landen uitgepest dan wel uitgzet zijn in de jaren na de stichting van Israel. Veel van hen gingen naar Frankrijk omdat ze die taal spraken en ook die nationaltiteit bezaten. Hun bezittingen werden voor het grootste gedeelte geconfiskeerd. eigenlijk een triest verhaal.
    Gelukkig is het in Belleville redelijk rustig en leeft men inderdaad in rust met elkaar. Het neemt helaas niet weg dat het antisemitisme in Franrkijk en ook Parijs helaas de laatste jaren weer is toegenomen, vooral in de banlieus.

    Maar, gelukkig zijn inderdaad de overheerlijke noord-afrikaanse kosjere gerechten meegekomen.
    Ik hoop niet dat je zwembandjes zijn toegenomen door de debla en de couscous?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 26274

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: