Lustrumreis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Lustrumreis - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Lustrumreis

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

14 Januari 2008 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Allereerst gelukkig nieuwjaar. Dat mag natuurlijk eigenlijk allang niet meer, maar ja, beter laat dan nooit!
Ondertussen ben ik ruim een week weer in Parijs. Dat was wel echt even wennen hoor. In het begin vond ik het eigenlijk helemaal niet leuk en miste ik Nederland heel erg. Op zich natuurlijk niet zo gek als je net drie weken weg bent geweest en opeens weer alleen bent; maar desalniettemin erg vervelend. Maar, zoals gezegd, ik ben weer helemaal gewend ondertussen en heb het weer helemaal naar mijn zin.
Vanwege de kerstdagen was ik natuurlijk naar huis gegaan. Eerst even een paar dagen in Leiden geweest. Dat was erg leuk! Ik heb een deel van mn nieuwe huisgenootjes ontmoet en dat viel erg mee. Volgens mij is het nog steeds erg leuk op de MIG, ook al is bijna iedereen van mijn "generatie" daar weg. Natuurlijk was Alex ook present in Leiden, en in Den Haag om me op te halen. Het is echt fijn om elkaar weer te zien na zo'n lange tijd!
Ook lekker thuis geweest natuurlijk. Dat was écht heel erg fijn! Jaap was ook net terug uit Spanje, dus we waren voor het eerst sinds lange tijd weer eens met zn vieren.
Op eerste kerstdag ben ik met Alex naar zijn ouders geweest. Daar hebben we heel gezellig kerst gevierd op zn Engels, dus met cadeautjes (leuk, leuk) en een vast kerstdiner (kalkoen, erg lekker).
Het kerstfestijn was echter al snel afgelopen, want de volgende ochtend moest ik om 5 uur 's ochtends al op Schiphol staan. Lesoeurs ging immers op Lustrumreis naar Marokko! Een aantal cordialgenootjes had ik al lang niet meer gezien, dus het was echt superleuk om iedereen op zo'n fantastische reis weer even te zien.
We hebben in Marokko echt geweldige dingen gedaan, onder andere geslapen in de Sahara, op kamelen gereden, geshopt in medina's en alleen maar tajines gegeten. Dat laatste is op een gegeven moment echt té veel en dus iets minder geweldig, haha. Ik zal een aantal foto's van de reis bij het bericht plaatsen, maar ik ga hier geen uitgebreid verslag doen. Mocht je dat wel graag hebben, dan moet je het me even laten weten. Dan krijg je een privé-sessie....
Zoals gezegd was het erg wennen om weer in Parijs te zijn. Na twee weken constant in een groep met gillende vrouwen gezeten te hebben, was mijn studiotje hier toch wel erg stil. Vervelend was ook dat mijn bagage niet was meegekomen uit Marokko. Dat heeft bijna een week geduuurd. Echt slecht dus. Maar goed, ondertussen heb ik alles weer, dus het leed is weer geleden.
Omdat ik mezelf toch even goed moest opvrolijken ben ik lekker gaan shoppen met Roos en Lies. In Parijs zijn onderussen de soldes begonnen en dat is echt een groot feest! Het gaat niet zoals in Nederland dat er een lullige 10% van de prijs af gaat en elke winkel een beetje uitverkoop heeft als het uitkomt. Nee, niets van dat alles hier!
Weken van te voren was het al aangekondigd in kranten wanneer de uitverkoop zou beginnen (goede service dus). Het resultaat is dus, dat er echt overal nu uitverkoop is. En het is geen lullig gedoe, rustig kortingen van 50%! Feestje dus! En omdat ik me rot voelde en Marokko minder duur was dan verwacht heb ik me maar eens lekker laten gaan.
's Middags liep ik over de Avenue Montaigne (met de designers) en daar was het opmerkelijk veel drukker dan normaal. Allemaal vrouwen met grote tassen aan hun arm met daarop de namen van de daar gevestigde designers. Grappig om dat te zien. Ik denk dat vrouwen hier echt maanden sparen, om vervolgens tijdens de soldes helemaal los te gaan. Misschien wel een goede tactiek...
Ondertussen is het aftellen hier wel een beetje begonnen. Over een ruime maand is het Parijse avontuur immers al weer afgelopen. Gek idee, de tijd vliegt echt! Gelukkig heb ik deze laatste maand nog veel leuke dingen te doen, dus ik blijf jullie nog even lastig vallen...

Veel liefs,
Claartje

  • 14 Januari 2008 - 15:41

    Hammamargreet:

    Jallajalla!
    Vanavond ga ik proberen pastillas te maken als voorgerecht voor cordialeten...dat wordt me wat!
    Heel veel plezier nog dat maandje daar!
    Bisous!

  • 14 Januari 2008 - 16:05

    Jaap,:

    ha clara,
    blij e horen dat je je spul weer hebt. ik hoop dat ik die laatste maand langs kan komen, ik heb nu eindelij werk, dus laat het zo snel mogelijk even weten,
    groetjes

  • 16 Januari 2008 - 09:29

    Caroline:

    Hé leuke foto's ;) Maarre, wat heb je nou gekocht allemaal? Ik wens uitgebreid verslag van de aankopen.

    Daaaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 26265

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: