Weekend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

09 September 2007 | Frankrijk, Parijs

LIeve allemaal,
Weer even een berichtje uit Parijs. Maak je geen zorgen, het wordt niet zo'n lang epistel als de vorige keer. Toen was ik zo blij dat ik mn verhaal kwijt kon, dat het wat uit de hand liep.
Sorry ook dat ik nog niet iedereen een mail heb gestuurd. Ik heb het hier zo druk, dat ik er elke dag een paar maak, het is dus absoluut geen desinteresse en ik denk veel aan jullie!!!
Dit weekend was erg mooi. Vrijdag begon hier het WK Rugby, op het plein voor Hotel de Ville is een groot scherm opgehangen en daar kwamen allemaal verklede Fransen samen, mooi was dat. Ik ga er zeker een wedstrijd kijken! We zijn vrijdag uit eten gegaan met een groepje, bij een tenje waar ik de mensen die hier langs komen ook mee naar toe ga nemen. Supergoedkoop en prima te eten. Daarna zijn we gaan stappen bij Bastille. In twee rare tenten terecht gekomen...In de eerste tent waren vooral veel Fransen die al erg lam waren. Om half twee wilden we naar huis en hebben we kennis gemaakt met het Franse nachtelijke openbaar vervoer. Dat is dus superslecht!!! Alle taxi's zijn vol, de metro's rijden niet en de nachtbussen alleen naar plaatsen waar je niet naar toe hoeft. Punt was wel dat we aan de totaal andere kant van de stad zaten. We hebben uiteindelijk een uur gelopen voor we een taxi hadden. Dat was dus echt onwijs arelaxed!!!
De volgende dag waren we van plan om dit probleem voor te zijn. We hebben daarom toen de Velib genomen om 's nachts makkelijk thuis te komen. Ook dat blijkt niet de oplossing te zijn. Alle Velib-punten hier in de buurt zijn 's avonds/'s nachts namelijk bezet. Roos en ik hebben daarom nog behoorlijk lang rondgereden voor we een plekje hadden. Gisteren hebben we gepicknikct in Jarin de Luxembourg. Echt een supermooi park!! Neem ik jullie ook allemaal mee naar toe. Daarna gingen we naar een Erasmusfeest. Daar was dus echt geen hond! Ben lekker vroeg naar huis gegaan daarom en ik was toch doodmoe.
Verder heb ik allemaal nuttige dingen gedaan dit weekend. Gestudeerd, want dat moet hier toch ook echt gebeuren en een beetje schoongemaakt. Ben ook voor het eerst naar de wasserette geweest. Bleek dat je zelf je wasmiddel mee moet nemen. Gelukkig mocht ik wat hebben van een Parigot (woord voor Parijzenaar) die me even hielp. Er kan dus echt niet gezegd worden dat Fransen onaardig zijn...
Vandaag hebben we een Sciences-Po pique-nique gehad bij de Cité Universitaire. Dat is een heel groot complex aan de rand van de stad waar veel buitenlandse studenten zitten. Het is dar echt supermooi, het is een campus met een gigantisch park. Het blijkt dat Parijs ook trams heeft. Daarmee moesten we namelijk een stukje. Ik ben toch wel erg blij dat ik gewoon in het centrum zit, is echt wel beter en een minder troosteloze buurt.
Verder heb ik nu niks meer te vertellen. En ik zie dat het toch een behoorlijk lang stuk is geworden, sorry dus daarvoor.
Ik ga nu lekker slapen want moet morgen vroeg op!!
Dikke kus,
Claartje

p.s. Iedereen onwijs bedankt voor alle leuke berichtjes, mailtjes en kaartjes!!!

  • 09 September 2007 - 21:46

    Lidwien:

    hmmm de kamer lijkt net groot genoeg voor die foto........;-))))
    mogen we de andere kant niet zien????

  • 09 September 2007 - 21:50

    Jaap:

    fijn dat alles goed is! alleen je kamer... die prominent aanwezige foto van jou en Alex, leuk enzo.. ik neem aan dat je familie aan de andere kant van de kamer op de foto staat?(A)

    dikke kus en studieze morgen maar weer!

  • 10 September 2007 - 08:12

    Margreet:

    Die fles rode wijn he...
    Heb je die daar expres neergezet voor het effect? :)
    Ik kom hem snel samen met je drinken!

  • 10 September 2007 - 10:01

    Sascha:

    Hey Claartje,

    Heel veel plezier in Parijs!! Ik kon helaas niet op je afscheidsfeestje zijn omdat ik toen de intree-week van de Uva liep. Hier in Amsterdam voel ik me af en toe nog een beetje 'lost' in de grote stad. Maar dat is natuurlijk niets vergeleken met Parijs!! Ik hoop dat het een mooie tijd word,en ben erg benieuwd naar je verdere 'avonturen' ! Kus Sascha

  • 10 September 2007 - 10:46

    Caroline :

    leuke kamer heb je schapie!

  • 10 September 2007 - 11:11

    Marianne:

    Hee Schaapje!

    Jij kan inderdaad hele verhalen schrijven! Ik moet zeggen dat ik je kamer heel mooi vind, alleen zo´n gek idee dat hij helemaal in Parijs ligt!

    Liefs uit Leiden,
    TM


  • 10 September 2007 - 16:06

    Emilie:

    Ziet er niet verkeerd uit, die kamer! Vooral de fles wijn op je schouw:)

  • 10 September 2007 - 19:02

    Nadine:

    hey meissie,
    nou dat klinkt allemaal heel positief en gezellig! ik ben blij dat je eht zo naar je zin hebt! goed zo! you go girl!!!
    trouwens.... je raad nooit wat er afgelopen zaterdag bij ons in de brievenbus lag.... jawel: een pakketje met jou telefoon daarin!! hahaha! wat wil je dat ik ermee doe? zal ik m aan alex geven of zelf bewaren? wat vind je prettig!
    je kamertje ziet er ook heel leuk uit op de foto! mooi zo meissie!
    ik had vandaag mijn eerste dag les... ohh my god... dat was wel ff schrikken zeg! jeetje.. wennen ook vooral! en die mensen bij mij in de klas.... phoe, nou ik mag niet vooroordelen, maar wat een kinderen zijn dat!
    nee, maar ik vind het wel heel fijn hoor dat ik weer lekker aan de slag kan! het gaat alleen wel heel druk worden dit jaar, want doe 3 in 1 jaar! maar dat gaat me wel lukken. mijn mentor had zelfs gezecht dat het zo druk gaat worden, dat we dit jaar geen tijd hebben om te verhuizen, het uit te maken met vriendje, problemen in fam of vakantie... nou... dat wordt nog wat!
    eef is trouwens vandaag weer terug gekomen op orgid!! dat is ook wel heel fijn!
    nou, ik ga je snel weer mailen..... heb ook namelijk bijna internet op mijn kamer en net een nieuwe laptop gekocht! dus dat gaat wel goed komen!

    veel plezier tot zo ver!
    dikke kus nadine

  • 11 September 2007 - 19:14

    Jolijn:

    Mooie kamer hoor! Ziet er Leids uit, ben je wel echt weg? :)
    Zeg, bestaat er enige mogelijkheid een auto kwijt te geraken bij jou in de buurt? Ben straks drie weken vrij en kan wel romantisch tripje met het vriendje gebruiken en je dan gelijk opzoeken!

  • 11 September 2007 - 20:57

    Claar:

    Ha die Claartje,
    Zo'n spiegel is wel heel handig. Kun je altijd zeggen dat het aan de spiegel ligt als je dingen dubbel ziet. Hebben ze in Leiden nog nooit een fles wijn op een schoorsteen zien staan??? Of kennen ze daar alleen lege flessen. Claartje geniet en succes met je Frans.
    Liefs

  • 15 September 2007 - 10:41

    Carola:

    Hey Claartje!

    Ik heb even al je belevenissen door zitten lezen. Moet zo te zien heel gezellie zijn. En het belangrijkste: je hebt ook nog tijd kunnen vinden om te studeren,hahahaha :-)

    Ik zie je overigens al helemaal gaan met je dunne stokbroodje die trappen op. Voor je boven bent is je broodje al op!

    Nou, ik wens je weer heel veel euke dingen toe de komende week.

    Groetjes Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 26260

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: