Eerste dagen, deel twee - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Eerste dagen, deel twee - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Eerste dagen, deel twee

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

06 September 2007 | Frankrijk, Parijs

Tja, ik zou dus verder gaan. Eigenlijk ben ik helemaal uit mn schrijfmodus, heb al veel verteld. Heb net heel leuk gegeten met de leuke gang uit NL. Beetje veel wijn gedronken en veel gelachen, maar ook serieus gepraat. Ik zit te denken wat ik gisteren gedaan heb. Oh ja, ik weet het weer. Eerst weer Frans en daarna gegeten bij Fons. Jeffrey, een andere NL'er, woont bij nog wat Nederlandse mensen in huis. Die zeiden dat er een NL borrel was. Daar zijn we, echt te fout, naar toe gegaan. Ik denk dat het een leuek borrel was, maar ik had nog geen zin om te integreren met Nederlanders terwijl ik hier zelf amper een week zit. Maar, daar staat tegenover dat ik gisteren ook gelunched heb met mn nieuwe internationale vriendjes.
Morgen heb ik weer Frans (echt elke dag is best veel) en daarna ga ik waarschijnlijk shoppen met Roos. Daarna gaan we uit eten met een groep mensen en stappen bij Bastille, schijnt onwijs mooi te zijn. Zatredag gaan we naar een of ander Happy hour en daarna is er een Erasmusfeest, lijkt me ook best lachen. Er komen dus wel mooie party's aan...
Verder zit ik trouwens in een superleuk buurtje. Er zijn hier heel veel middenstanders, bakker, slager, vishandel, kaashandel dat soort dingen. Er zijn dus echt lekkere dingen te krijgen. Verder heb ik ook ontdekt waarom Parisiennes zo dun zijn. Dat komt namelijk doordat ze heel veel lopen en veel trappen op moeten. Dat moet ik ook, dus ik word vast heel dun, haha. Overigens, vast een advies als je me op komt zoeken, neem niet te veel spullen mee, want de trappen hier in huis zijn echt zuur.
Er is nog heel veel meer dat ik jullie wil vertellen, maar dat zal ik jullie nu niet meer aan doen. Ik laat zondag ofzo wel weten hoe de feestje waren.
Dikke kus,
Claartje

  • 07 September 2007 - 05:51

    Lidwien:

    Aha de Nederlandse integratie....heel gek maar die 'lui' zoeken elkaar werkelijk overal op. Heb je het Nederlandse café in het 4e al ontdekt? Is aan de Rue du Roi de Sicile, metro Saint Paul. Het straatje loopt parallel met de Rue Rivoli. Je kunt daar Nederlandse kranten lezen, Nederlands bier drinken, waarschijnlijk zelfs een boterham mjet hagelslag scoren, maar vooral lekker bitterballen eten! Kun je daarna meteen de Joodse buurt in voor véél te lekker eten en kitsch, heel veel kitsch. Voor het evenwicht is daar dan ook het Musée Picasso. ah en er zijn veel leuke uitgaansdingen in de buurt.......met vooral heel mooie mannen......
    als ik er aan denk dan heb ik al trek!

  • 07 September 2007 - 14:08

    Jolijn:

    Dag Claartje, wat klinkt het allemaal mooi! Voelt het bij jou ook alsof je opnieuw KMT loopt? Zoveel nieuwe mensen en je moet natuurlijk nieuwe vrienden maken. Ik hoorde dat je toch langer kan blijven in Marokko, heel erg leuk!
    Over iets meer dan drie weken kom ik alweer naar Nederland, jammer dat we elkaar lang niet zien. Maarja, misschien kom ik nog even langshoppen in oktober ;)

  • 08 September 2007 - 10:05

    Hilke:

    Ha Claartje,

    Klinkt goed! Je bent je net als ik hier in het Keniaanse leven aan aardig aan het inburgeren! Heel succes met de feestjes het weekend en genietse!

    liefs, Hilke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 26278

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: