Staking! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Staking! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Staking!

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

19 Oktober 2007 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

Het nieuws is vast ook in Nederland doorgedrongen, de Fransen zijn weer eens bezig met een van hun hobby's (naast in de rij staan)!
Gisteren reed hier helemaal niks in de stad, geen bus, geen tram en geen metro. Niet zo fijn dus. Gelukkig viel het wel mee qua chaos. Iedereen wist namelijk al lang dat de staking zou komen en was dus voorbereid. De dag voor de staking hing er een rare sfeer in de stad. Iedereen was zich duidelijk aan het voorbereiden op, en had het over DE staking. Het was een beetje zoals vorig jaar in Nederland met die onwijze storm.
Op Sciences-Po ging ondertussen alles gewoon door. Een vriendinnetje van me zou de volgende dag om 8.00 uur les hebben (ja dat doen ze hier) en kreeg al een mailtje dat de staking geen excuus was om niet te komen. Omdat ik redelijk dicht bij Sciences-Po woon (2km), is ze maar bij mij komen slapen. Best bizarre situatie dus, haha.
Vandaag was de staking afgelopen, dacht ik en met mij half Parijs... Toen ik vanochtend de bus wilde pakken moest ik daar ruim een kwartier op wachten, gaf het bord aan waarop staat hoe laat de volgende bus komt. Daar had ik geen tijd voor, dus ik ging naar een andere halte. Bij die halte hangt geen tijdsindicator, dus daar heb ik een tijdje, samen met veel andere mensen, staan wachten. Na tien minuten ben ik maar naar de metro gelopen, ook daar moest ik ruim een kwartier wachten (als ik de andere kant op had gewild zelfs 40 (!!!) minuten)! Gelukkig is er bij de metro ook een bushalte en daar was eindelijk een bus die wel gewoon reed. Ik was wel veel te laat, maar goed, daar was wel begrip voor.
Echt bizar dat de dag na de staking chaotischer is dan de staking zelf.
Wat echt balen is, is dat Alex door de staking niet naar Parijs heeft kunnen komen. Achteraf was het wel mogelijk geweest, maar doordat de berichten vantevoren zo slecht waren heeft hij zijn ticket omgeboekt. Gelukkig komt hij nu volgende week!! We hebben elkaar al bijna twee maanden niet gezien, dus je kunt je voorstellen dat ik daar heel veel zin in heb.
Nou, ik hoop dat morgen alles weer gewoon via de dienstregeling gaat.

Dikke kus,
Claartje

  • 19 Oktober 2007 - 19:14

    Claartje:

    Hé mooi zeg, maar waar heb je nu precies zin in?
    See you zondag. We verheugen ons op Parijs en zorg dat er niet ge staakt wordt. Liefs

  • 19 Oktober 2007 - 20:28

    Katy:

    Ik heb Alex opgevangen hier thuis hoor.. Hij had natuurlijk véél liever in Parijs gezeten bij jou, maar nu was ie bij zijn kleine zusje :D Hoop dat alles goed gaat daaro! Liefs Katy

  • 20 Oktober 2007 - 11:12

    Jaap:

    ag, hoe langer je wacht hé.
    dat hebben die fransen wel door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 26259

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: