Bezoek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Bezoek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Bezoek

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

30 Oktober 2007 | Frankrijk, Parijs

Hallo!!

Na een hele drukke week vol met bezoek heb ik eindelijk weer tijd om even wat te schrijven.
Alex kon door alle stakingen niet komen in het geplande weekend. Mijn ouders, die niet afhankelijk waren van het openbaar vervoer, gelukkig wel. Zondagavond kon ik ze dan ook ophalen op het vliegveld. Beetje gek was dat zij in een uur van Dusseldorf naar Parijs waren gekomen en ik in dezelfde tijd van mijn huis naar het vliegveld, jammer dat verschil, haha. Nadat we eerst hun koffer even bij hun hotel hadden achtergelaten zijn we uit eten gegaan. Dat is natuurlijk erg fijn, van je ouders over de vloer hebben, er wordt veel voor je betaald...(bedankt dus nog :))!! De volgende dag had ik gewoon mijn lessen, maar konden we wel even lunchen en na mijn middagsessie wat drinken en weer eten, haha, dat hebben we echt veel gedaan! Dinsdag had ik gelukkig meer tijd en konden we echt iets leuks gaan doen. We hebben een wandeling gemaakt langs het Canal Saint Martin. Dat is een kanaal van de Seine naar iets anders (ik denk de Marne, maar weet het niet zeker). Dat is echt een heel mooi stukje van Parijs, het is heel rustig en best groen. In het kanaal zitten heel veel sluizen omdat er in totaal iets van 27 meter hoogteverschil is!! Daar gingen we natuurlijk ook even kijken, echt superleuk!! Het kanaal komt ook voor in Amelie, zij gooit daar de hele tijd van die stuitstenen in. Er was ook een superleuke Kitsch Kitchen winkel daar vlakbij, waar ik erg blij van werd, haha!
's Middags en 's avonds had ik wel gewoon les. Met mijn operaklasje gingen we naar de Opera Garnier. Dat is de oude opera, met al dat goud. We zouden daar een backstage rondleiding krijgen, supercool dus! Jammergenoeg viel het wel een klein beetje tegen, we mochten geen enkele oefenruimte zien of iets dergelijks. Het enige backstage wat we gezien hebben is de verzamelruimte voor de figuranten. Dat is overigens wel een grappige ruimte, het is een soort sporthalkleedkamer die echt heel ouderwets is. Met harde houten banken enzo. Al met al wel leuk om te zien hoor, maar had me er een beetje meer van voorgesteld, dus het was wel een afknapper. Daarna ben ik nog iets gaan drinken met mijn vader, dat was dan weer wel heel erg leuk!!
Woensdag was ook weer mooi! We zijn eerst naar Musee d'Orsay geweest en gingen daarna weer wat eten, typisch. Vervolgens gingen we naar Place Vendome. Dat is waar de Ritz zit en allerlei heeeeeeeele dure juweliers. Er liggen daar leuke kettinkjes in de etalage die rustig 30.000 euro kosten...beeeeetje duur dus. Was wel een erg mooie show daar. Er werd namelijk een reclamespotje opgenomen en er stonden een soort opblaasbare piemels als kunst daar te staan. Apart, zullen we maar zeggen!
Hierna gingen mijn ouders weg en kwam Alex de volgende dag al.
Op Gare du Nord botsten we letterlijk tegen elkaar aan. Dat was echt raar!! We hadden elkaar natuurlijk twee maanden niet gezien, dus we moesten weer even aan elkaar wennen. Dat was best gek, maar daarna was het wel weer erg leuk en als vanouds, dus dat was erg fijn! We hebben ook vanalles gedaan. Zijn naar het Louvre geweest, echt, als ik terugkom heb ik dat hele ding bekeken! Dat was erg leuk. Alleen werden we eerst achtervolgd door een Nederlands echtpaar dat de hele tijd contact met ons zocht...NAAR! Ze waren oud, lelijk en dom en we zaten niet op ze te wachten. Toen hebben we een stukje heeeeel hard gelopen, dat was wel weer erg grappig! Zaterdag hadden we het plan om naar Chateau de Vincennes te gaan. Maar omdat we ons verslapen hadden kwam dat er niet helemaal meer van. Toen zijn we maar gaan shoppen en dat was natuurlijk ook erg fijn. Daarna zijn we naar Montmartre gegaan. Daar was het echt superleuk! Voor de Sacre Coeur was er namelijk een heel leuk straattheater bezig waar we naar zijn gaan kijken. De man die het deed was echt goed!! Denk dat ie ook wel een klein fortuintje heeft opgehaald daar. De Sacre Coeur zelf vonden we van binnen maar lelijk. Bovendien word je afgezet als je een kaarsje wilt aansteken!
Daarna hebben we echt een hele leuke toko gevonden om te eten! Was echt een hele leuke plek waar alleen maar Fransen zaten en dat is toch ook wel erg leuk! De ober leek ook heel erg op een oud/huisgenoot van me, dus dat was ook mooi! ´s Avonds laat wilden we nog naar de opera. Daar bleek dat de stakingen toch nog niet helemaal over zijn. Het operagezelschap staakte die avond namelijk! De Fransen zijn echt gek! Je kan toch niet gaan staken als je een voorstelling hebt?!
Al sinds ik in Parijs woon, wil ik al op zondag brunchen bij een tentje zoals de Parijzenaars dat zelf ook doen. Nou, zondag ging mijn wens dan eindelijk in vervulling...Mijn ouders waren naar een bezoekje aan Jaap in Spanje nog een dagje in Parijs. Met hen hebben we toen lekker gebrunched. Echt superleuk is dat! Op zondag zitten hier namelijk alle terassen bomvol met mensen die uitgebreid aan het eten en aan het natafelen zijn. Dat ziet er altijd zo leuk uit!!! Eindelijk dus ook zelf gedaan en het is ook echt leuk! Daarna hebben we mijn ouders afgedropt op de trein naar het vliegveld en hebben Alex en ik nog een stuk gewandeld door de stad. We zijn naar Ile Saint Louis gegaan. Op de brug daar naar toe was een soort van rare ontgroening bezig (dachten we). Er stond een jongen in volledig witte kleren op de rand van de brug en daarnaast stond een jongen in jasje dasje hem allemaal opdrachten te geven. We dachten dus echt dat de witte man zou gaan springen, dus dat was spannend! Er kwamen steeds meer mensen ook aanlopen om te kijken wat er aan de hand was. Daarna begonnen de twee jongens naar benenden te roepen en gingen ze weg. Het bleek dat ze gefotografeerd werden, dus misschien was het een of andere gekke fotoreportage. Anyway, was wel leuk om te zien!
Gisteren moest Alex weer weg en nu ben ik dus weer alleen. Het regende hier gisteren de hele dag, dus we zijn van tentje naar tentje gelopen tot we naar Gare du Nord gingen. Daar zaten we naast twee Nederlandse vrouwen die echt een raar gesprek hadden! Het leek alsof de een werd beschuldigd van kindermishandeling namelijk. Was wel spannend dus...
Toen Alex op de trein moest, moest ik wel even een traantje laten, was niet leuk!
Maar gelukkig had ik van een vriendinnetje al een sms gehad dat ik naar Sciences/Po moest komen, omdat daar een trauma opvangteam zou klaar staan. Dat was erg leuk dus! Gister maar lekker vroeg naar bed gegaan daarna en nu ga ik weer hard aan de slag. Deze week even geen bezoek en daarna elk weekend tot ik in december naar Nederland kom. Erg leuk dus, maar ook erg druk! Maar jongens, heb er erg veel zin in dat jullie komen hoor!!!

Dikke kussen en tot mails, skypes of schrijfs!
Claartje

  • 30 Oktober 2007 - 10:29

    Caroline:

    Je hebt het maar druk met al je bezoek Schapie ;) Ik heb ook al erg veel zin om langs te komen bij je!

    Liefs Caat

  • 30 Oktober 2007 - 10:31

    Emilie:

    Wat een mooie foto's! Herfst! Is het nog lekker weer? Hier ben ik na thuiskomst gelijk natgeregend en mijn fiets doet het ook niet meer, het is euk nie makkeluk, gelukkig kunnen we binnenkort ook door Leiden tram-en ;)
    Wanneer ben je weer eens op skype?
    Komt Lief Vriendje nog een keer op bezoek voor je half december weer hierheen komt?
    Daag!
    x Eem

  • 30 Oktober 2007 - 10:47

    Jolijn:

    Wat zie je er goed uit op de foto's! Een echte parisienne. Hier herfstig weer, wordt tijd dat we naar warm Marokko gaan :)

  • 30 Oktober 2007 - 12:38

    Hilke:

    Hey Claartje,

    Je hebt weer heel wat meegemaakt...wel leuk zulke bezoeken van thuis! Leuke foto's samen met je ouders hoor! en wat zie ik:....alweer winterjassen..kan ik me hier nog niet voorstellen! Succes weer deze week met alle lessen en veel plezier met alle bezoekjes!
    liefs, Hilke

  • 30 Oktober 2007 - 16:59

    Laura:

    Hé Schaapje..! Jon en ik gaan morgen een officieel 'wij gaan naar Claartje weekend plan opstellen'dus bereid je maar vast voor..!
    Dikke kus!!!

  • 31 Oktober 2007 - 11:17

    Lidwien:

    Heb het even voor je opgezocht Claartje. Het canal st. Martin is aangelegd om de route over de Seine te bekorten. Door het kanaal aan te leggen sneed men de hele bocht in het westen af. Het kanaal is voor een groot gedeelte gedempt, omdat het op het einde van de 19e eeuw een ideale plek was voor de opstandelingen van de Parijse opstand. De vele ophaalbruggen waren ideaal vor sabotage.
    Er is nog een stuk over bij de Seine, bij metro Du la Rapee en het stuk in het oosten dat uiteindelijk uitmondt in het canal st. Denis dat dan weer in het westen boven Parijs uitkomt in de Seine.

    Ik hoop dat al die volle weekeinden met bezoek niet te druk zijn. Nou in ieder geval gaan we lekker eten hoor als ik er ben! En altijd op zoek naar ' fout' Parijs..

    en ik vind het wel geestig dat je vliegverkeer geen vorm van openbaar vervoer vindt.....lol ;-)

    Ik zie je en studeer en schrijfze.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 26278

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: