Al bijna een maand hier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Al bijna een maand hier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Al bijna een maand hier

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

27 September 2007 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,
Allereerst onwijs bedankt voor al jullie lieve berichtjes, mailtjes, kaartjes en skypegesprekken. Echt superleuk om te merken hoe iedereen meeleeft!!!

Ik moet jullie weer vanalles vertellen, dus het wordt weer lang, wees voorbereid...
Omdat ik mezelf hier over heb gegeven aan het grote kaaswalhalla moet er ook een beetje gesport worden om niet moddervet thuis te komen straks. Ik loop hier heel veel en mijn trappen zijn een hel, maar iets extra's kan natuurlijk nooit kwaad. Daarom heb ik besloten om het zwemmen maar weer op te pakken. Vlakbij is een superrelaxed zwembad waar je al voor 1,50 kan zwemmen (waarom kan dat in Leiden niet?). Het mooiste van dat bad is dat het een supermooi uitzicht op de Eiffeltoren heeft. Das dus echt leuk zwemmen!!
Verder ben ik nu hard bezig met Sciences-Po om alles volgens het Plan te doen. Ik heb de afgelopen tijd drie presentaties moeten doen. (Ja, in het Frans.) Dat is nog best lastig, want ze zijn superkritisch. Ook doen ze niet aan opbouwende kritiek, ze zeggen meteen wat fout is en over dat wat wel goed is, houden ze hun mond. Iedereen wordt in mijn groep daardoor behoorlijk afgemaakt door de docent. Maar goed, het is wel leerzaam.
Natuurlijk moeten er wel leuke compensatiedingen tegenover staan...
Daarom zijn we vrijdag gaan stappen in de Marais. Dat is de joodse en homobuurt. Op een gegeven moment zagen we dan ook een onwijze nicht, maar wel een mét keppeltje op. Dat was mooi...Verder viel het uitgaan er een beetje tegen. Heb daarom ook de laatste metro naar huis genomen en ben lekker gaan slapen.
Dat was maar goed ook, want zaterdag moest er weer hard geshopt worden met Roos en Liesje. Dit keer bij de Grandes Magazins. Shoppen is daar wel enigzins naar, want driekwart van wat ze er hebben is te duur voor arme studenten...Daarna met Roos en Lies maar weer eens geMact en een filmpje gekeken op mijn kamer.
Zondag heb ik samen met Liesje een beetje cultureel gedaan. We hebben een stadwandeling gemaakt in de buurt van Place Vendome (daar zit de Ritz en Chanel enzo). We wilden eigenlijk even bij de Ritz naar binnensneaken om te kijken. Maar toen we zagen dat er mannen de deur voor je opendraaien durfden we niet meer, haha, lekker karig dus. Tijdens de wandeling hebben we ook ondekt dat BNP PariBas staat voor Banque de Paris et des Pays Bas. Waarschijnlijk denken jullie nu, "ja dus??". Maar geloof me, als je hier woont, is dat supertof. Na al het gewandel moest er natuurlijk even een terasje gedaan worden. Daar hebben we een to do-list gemaakt van alle dingen die we nog moeten doen en bekijken hier. Ik kan je vertellen, die is lang!! Als je me hier komt opzoeken moet je dus helaas wel mee naar de dingen op die lijst...dus bereid je maar vast voor!!!
Dinsdag hadden we ook een mooie avond. We waren van plan om even wat drankjes te drinken en dan de laatste metro terug te nemen. Dat liep anders...werd een supermooi feestje!! Was echt een topavond (zal wat foto's ervan bijvoegen). Gisteren was iedereen dan ook knetterbrak. Dat is dan wel weer fijn. Ben toen met Roos even naar een grote Carrefour gegaan, das echt zo'n hypermarche. We wilden namelijk wel het gevoel hebben dat we iets met onze dag gedaan hadden, haha. Was erg mooi bij die winkel, maar ook weer niet echt boeiend.
Vanavond gaan we met zn allen naar een NEWS-borrel. NEWS is een netwerk van Nederlandse studenten in het buitenland. Ik ben erg benieuwd...
Nou, jullie zijn weer helemaal bij.
Ik hou jullie op de hoogte van alles.
Dikke kussen,
Claartje

  • 27 September 2007 - 13:01

    Jolijn:

    Ha eerste!

  • 27 September 2007 - 13:01

    Jaap:

    Hola guapa
    Gelukkig is er tenminste ook een gezinslid dat zich niet vergrijpt aan alcohol en drugs, maar hard studeerd!!
    Ik moet nu rennen mijn bus naar Lisboa (lissabon ja) vertrekt zo. Mijn lerares heeft mij attent gemaakt op enkele musea's en kroegen die ik zeker moet bezoeken. heb er zin in, mail je als ik terug ben.

    oh en lieve schat, hele mooie foto...


  • 27 September 2007 - 13:02

    Jolijn:

    Leuk joh, wil heel graag langskomen en je to-do-list afwerken! Eindelijk een stad waar je kunt lopen zonder te verbranden/zonnesteek op te lopen. Is het verstandig een hotelletje te boeken, of kunnen we op de vloer bij jou :) ?

  • 27 September 2007 - 13:45

    Margreet:

    Jaaaaaaa to do list...zitten in de jardin du luxembourg graag. En nog een keer musee Rodin bezoeken. Haha, en we laat je niet altijd overhalen door Roos om te gaan snacken ;) Ik weet maar al te goed hoe groot die overhaalkunstjes zijn hihihihihi. Tot snel baby! Dikke kus!

  • 29 September 2007 - 12:42

    Emilie:

    Hallo! Wat klinkt het weer leuk allemaal! Dat zwembad klinkt echt te mooi! Daag! x eem

  • 30 September 2007 - 21:37

    Lidwien:

    Op vrijdagavond stappen in een joodse buurt???? Dan mag je blij zijn dat inderdaad de niet te versmaden nichten open zijn.....ben de namen van de cafés en 'boites' kwijt, maar is een leuke buurt voor het aanschouwen mooier mannen....

    Zeg ben je nu al 'autochtonen' tegen het lijf gelopen? Ik lees alleen maar dat je met Nederlanders integrettet...

    ps heb je al kosjere sushi gegeten op de rue des rosiers (4eme)??? Errug lekkur en errug duur....helaas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 26268

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: