Nog meer leuke dingen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Nog meer leuke dingen - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Nog meer leuke dingen

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

04 Oktober 2007 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,
Ik heb jullie al een tijdje niet meer lastig gevallen met een verhaaltje, dus het is weer hoog tijd!
De stage d'intégration is nu helemaal afgelopen. Het echte studeren gaat nu dus beginnen. De leuke uitjes en avondjes zullen nu wel wat minder worden, vrees ik. Maar goed, het zij zo. Afgelopen week heb ik nog even goed kunnen genieten!
Zo heb ik vorige week donderdag kennis gemaakt met het fenomeen NEWS. Dat is een soort van borrelclub voor Nederlandse studenten in het buitenland. Een keer in de maand wordt er dan een borrel georganiseerd. Erg leuk wel, het zijn niet alleen maar mensen van Sciences-Po. Het is leuk om te horen hoe het hier op andere universiteiten is allemaal. Eén ding is duidelijk, nergens is iets echt goed georganiseerd, haha.
Vrijdag heb ik samen met Matthijs cultureel gedaan. We zijn naar de Dome des Invalides geweest. Daar ligt Napoleon begraven (met heel veel andere Napoleons). Oorspronkelijk is het Hotel des Invalides gebouwd voor gewonde militairen. Het is echt een supermooi gebouw. In heel veel details is rekening gehouden met he militaire leven. Zo zijn de koepels rond dakramen versierd met harnassen. Was leuk om te zien, want vanuit mijn raam zie ik de koepel altijd!
Zaterdag zijn we met wat mensen naar Auteuil geweest. Daar is een hele grote paardenrenbaan en kun je wedden op races. We hebben toen allemaal een tientje ingelegd. De mannen die meewaren zijn helemaal los gegaan. Was mooi! Ze hebben advies gevraagd aan een oude man, hoe je het nu allemaal moet aanpakken met het inzetten. Vervolgens gingen ze zelf aan de slag. Na elke race was er weer druk overleg nodig om te kijken waar het geld bij de volgende race op zou worden ingezet. Nou, het heeft wel geholpen, want uiteindelijk hadden we allemaal drie euro winst. 's Avonds ben ik wat gaan eten met Jeffrey en Fons. Aan tafel werden nog de hele tijd verschillende inzetstrategiën besproken, erg mooi!
Zondag was ook erg leuk! Met Sciences-Po gingen we naar Eurodisney. Echt superleuk!! Jammer alleen dat het op zn Frans geregeld was...de organisatoren hadden zich verslapen en vervolgens was er gedoe met onze kaartjes. Eind van het verhaal, we hebben vier uur staan wachten voor we naar binnen konden!!! Maar goed, eenmaal binnen was het ook erg leuk! Samen met Liesje, Magreet en Isabel heb ik lekker rondgelopen. We zijn onder andere in SpaceMountain geweest. Wat een topattractie!!! Ik ben nu helemaal fan van achtbanen, dus wie gaat er mee na SixFlags als ik terug ben???
De volgende dag begon het echte Parijse studieleven. Om acht uur ('s morgen ja!) had ik mijn allereerste echte werkgroep. Dat viel gelukkig heel erg mee. De docent is heel erg aardig en blijkbaar is dit vak alleen voor buitenlanders, dat maakt het wel relaxed. 's Middags samen met Roos ons eerste hoorcollege, ditmaal wel met Fransen. Ook dat viel me 100% mee! Ik heb niet alles begrepen, maar een stuk meer dan ik verwacht had. Mijn aantekeningen zijn wel lekker onduidelijk, Frans met Nederlands doorelkaar. Die moet ik dus wel echt uitwerken, veel werk dus!!
Vanaf volgende week heb ik op dinsdag zes uur college achter elkaar, daar zie ik wel erg tegen op, maar goed, we zien wel.
Uit Leiden hoorde ik weer mooie verhalen over de jaarlijkse 3-oktoberdeceptie. Nou, ik heb het ook niet helemaal aan me voorbij laten gaan, hoor! Gisteren was er een borrel ter gelegenheid van 3 oktober. Dat was erg leuk, weer nieuwe mensen leren kennen en een leuke tent, dus dat is mooi!
Gisteren heb ik eindelijk ook een Franse vriend gemaakt. Ik heb een buddy toegewezen gekregen. Ik deel haar samen met Roos, dus dat is erg gezellig! Gisteren gingen we samen lunchen. Erg leuk meisje en erg handig, ze wil ons met vanalles en nog wat, dus dat is erg fijn! Vorig jaar heeft zij in Leiden gestudeerd. Het was erg leuk om haar verhalen over het Leidse te horen!Ik hoop dat ik tijdens de colleges sowieso wat meer Fransen ga ontmoeten. Het is erg leuk met de internationale studenten, maar toch, daarvoor ben ik niet naar Parijs gekomen. Maar goed, ik zie wel. We zijn al hard gewaarschuwd dat we niet moeten verwachten dat we Franse vrienden maken. Nou goed, we zien het wel.
Ondertussen zijn jullie weer helemaal bij met mijn Parijse leventje. Vanaf volgend weekend heb ik bijna elk weekend bezoek. Lijkt me erg leuk om jullie allemaal weer even te zien, dus het gaat vast heel leuk worden!!!
Tot mails, skypes of zelfs ziens!
Dikke kus,
Claartje

  • 04 Oktober 2007 - 13:50

    Bastiaan:

    Hey Claartje, kun je je adres nog eens geven, dan kan ik je wat opsturen ivm 3 oktober....Verder vind ik het erg leuk om je verhaaltjes te lezen!Nog veel plezier daar. Kusjes

  • 04 Oktober 2007 - 15:19

    The One And Only:

    Jawel jawel! Volgend weekend it is! Ben weer helemaal bijgekomen van dwrie oktowber en ga vanaf nu hard aan de slag met strafrecht...hihi. Nou tot over 8 daagjes dan maar! Dikke kus van Jul!

  • 04 Oktober 2007 - 15:48

    Claartje:

    Hardtsikke leuk dat je ons zo op de hoogte houdt. Wij verheugen ons er ook op jou over ruim twee weken te zien. Jaap komt binnenkort naar Nederland met zijn Amerikaanse vriendin!!
    Liefs uit Limburg

  • 04 Oktober 2007 - 16:12

    Caroline:

    Oooh peerden, integreren met Fransozen, drank-uitjes en disney, ik wil ook naar Parijs. O wacht, ik ga ook naar Parijs ;) Ik heb er zin an! Mike en ik hebben allebei vrij op vrijdag dus struinen al uren door de stad als jij uit je college komt.

    Mooi man!

    liefs Caroline

  • 04 Oktober 2007 - 18:14

    Emilie:

    Dus je bent toch nog gegaan gister? Jij diehard borrelaar! Vind jij ook dat het graf van Napoleon op een soort gek versierd paasei lijkt? Vooral de kleur dan natuurlijk he.
    Daaag!
    xx eem

  • 05 Oktober 2007 - 07:01

    Anne:

    Dag lieve Claar,
    Leuk leuk allemaal, ben jaloers!
    Liefs

    Anne

  • 06 Oktober 2007 - 20:53

    De Buuf:

    He Schaapje, leuk om elke keer weer te lezen...getsie wat lijkt het hier opeens saai! En ik ga mee naar six flags heur!!! liefs, Laura

  • 09 Oktober 2007 - 14:47

    Jaap:

    Hej lief,

    tof dat je een beetje aan het intergreren bent!
    ik ga vanavond ook zondigen, dinsdag avond filmavond, alleen buitelandse studenten. iedere keer brengt iemand uit zijn film een land met engelse (ja ik weet het) ondertitels mee. vanavond word het mijn beurt. ik neem Simon mee als film, samen met drop en chocolade sigaretten, erg veel zin in!
    ook erg leuke foto's.
    ik heb mijn foto's ook upgedate, bekijk ze even als je je verveeld: niksniks4.spaces.live.com en soep.superdelux.nl (de site van het broertje van moniek, daar staan de foto's van dit weekend.
    goed ik ga niet je hele site opvullen met mijn gebral, daar is het tenslotte niet voor bedoeld.
    spreek je snel,

    Liefs,
    Jaap

  • 09 Oktober 2007 - 15:34

    Magreet:

    Yo Claire! Gaaf hoor! Als ik het lees, krijg ik het gevoel alsof ik erbij was ;-).. xx Magreet. PS. Morgen niet zwemmen?! Sjaak afhaak! Misschien een andere dag of is het zwembad dan niet open?

  • 11 Oktober 2007 - 20:05

    Marrrgreet:

    Opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats...
    Tot morgen! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 26276

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: