Even in NL! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu Even in NL! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Claartje Schaap - WaarBenJij.nu

Even in NL!

Door: Claartje

Blijf op de hoogte en volg Claartje

08 November 2007 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal,

Even weer een verslagje uit Parijs, maar dit keer ook grotendeels een verslag uit Leiden.
Afgelopen week was hier de zogenaamde Semaine de lecture. Dat is een soort studieweek waarin je collegevrij bent, maar wordt geacht hard te studeren. Het moge duidelijk zijn dat iedereen dit als een gewone vakantie ziet. Zo niet de Leienaren in Parijs. Wij zouden met zn allen een weekje keihard gaan knallen in de bibliotheek van het Centre Pompidou. Die bieb is echt fantastisch!! Het is groot, licht, modern en er is vanalles te doen. Een soort studiehemel op aarde voor de nerds onder ons.
Jammergenoeg ging mijn beugel kapot. Echt irritant want er zat een scherp puntje aan en dat deed zeer aan mn tong. Ik moest dus naar de tandarts hier om dat toch maar even te laten fiksen. Maar het blijkt dat ieder zichzelf respecterend persoon in de herfstvakantie Parijs verlaat. Naar de tandarts was dus niet mogelijk. Of ze waren er niet, of ik kon pas over twee weken terecht. Toen heb ik toch maar even mijn eigen tandarts gebeld in Leiden en daar kon in de volgende dag om 9.40 terecht. Help! Ik ging dus opeens naar Leiden toe!! Ik ben echt als een dolle, halsoverkop vertrokken hier. Om 15.00 was ik op Gare du Nord in de hoop nog een kaartje te kunnen cheffen en om 16.30 zat ik in de Thalys.
Eén cordialgenootje had ik laten weten dat ik er opeens zou zijn met cordialeten, zodat ze mensen kon tegenhouden als die wegwilden, haha. Dus om 22.00 uur stond ik opeens bij het cordial. Het was zoooooooo leuk om iedereen te zien!!! Even snel thee gedronken en daarna snel door gegaan naar Alex Het was zo mogelijk nog fijner om hem weer te zien!! We zijn even wat gaan drinken in de stad en daarna naar de Big Snitty (voor de niet Leienaren de Big City een karige snackbar die altijd open is) gegaan om een patatje met te eten. Mijn God, wat was dat lekker!!!
De volgende dag snel naar de tandarts gegaan en daarna even langs geweest op de MIG. Mijn hemel, wat een zooi daar! Ik mis jullie heel erg hoor jongens, maar de viezigheid toch niet, haha. Heb ook mijn eigen kamertje even weer gezien, dat was ook wel gek, zo zonder mijn spulltjes. Daarna gauw lunchen op het KOG met cordialgenootjes, om een nog Leidscher gevoel te krijgen. En daarna weer shoppen. Het was zooo fijn om in winkels gewoon NL te kunnen praten en zonder nadenken te kunnen praten met mensen. Ik kon bij de Douglas precies uitleggen wat voor kleur rode lippenstift ik wilde, in plaats van met veel gestotter en gedenk hier bij de Sephora. Daarna lekker met Eem bijgekletst bij Vande Werff. We hadden drie thee en een portie bitterballen en het was nog geen tientje!! Hoe goedkoop is Nederland...het klinkt een beetje stom, maar die prijs was even een verassing. Hier heb je die drie thee niet eens voor een tientje! Vervolgens lekker met Alex uit eten geweest en nog een keer bij mijn huis langsgeweest om de rest te zien die er 's ochtends niet was.
Jongens, ik wil jullie echt allemaal bedanken voor de superleuke dag!! Heb er echt van genoten om weer even thuis te zijn en jullie allemaal weer even te zien. Toen ik jullie zag besefte ik eigenlijk pas hoe erg ik jullie mis.
Mmm, dat klinkt wel heel dramatisch..., nu lijkt het net of ik heel zielig in Parijs zit, maar dat is echt niet zo hoor!
Terug naar Parijs was nogal een hellerit omdat er iemand voor de trein was gesprongen. Ik heb twee keer mn Thalysticket om moeten boeken door alle vertragingen die ik daardoor had. Gelukkig deden ze niet moeilijk, maar het hele grapje heeft me wel drie uur extra reistijd gekost...bleh!
Vandaag is hier het harde leven met colleges weer begonnen. Ik ga het nu ook echt druk krijgen, moet veel presentaties geven en stukken inleveren. Maar goed, dat hoort erbij natuurlijk en na kerst hoef ik eigenlijk bijna niks meer te doen, dus dat scheelt!
Sorry voor iedereen die ik niet gezien heb! Ik wilde graag iedereen laten weten dat ik er was, maar aangezien mijn telefoon niet blijkt te werken buiten La douce France was dat helaas niet mogelijk. Ook kon ik geen e-mail sturen omdat ik dus zo halsoverkop ben weggegaan. Maar ik zie jullie misschien wel met kerst en anders daarna gewoon weer in Leiden.

Dikke kus uit Parijs!
Claartje

  • 08 November 2007 - 21:44

    Katy:

    Heey!
    Tof dat je hier veel mensen hebt kunnen zien.. Hoor net dat ik misschien 2de week van mijn kerstvakantie naar Parijs ga.. Maar Alex zei dat jij er dan niet bent.. Jmmr zeg :P Was wel grappig geweest! Maargoed, hoop dat alles goed gaat met je!
    Liefs Katy

  • 09 November 2007 - 08:44

    Anne:

    Lieve Claar,
    Was leuk om je weer te zien, wij missen jou ook hoor!!
    Liefs

    Anne

  • 09 November 2007 - 10:09

    Margreet:

    Zijn je dropjes, stroopwafels, en alle andere lekkere nl dingen al op? :D
    Fijn weekend!

  • 09 November 2007 - 18:32

    Jaap:

    ha zusje,
    goed te horen dat het fijn was. voor mij zullen de prijzen na kerst ook wel verrassend zijn, op een wat minder leuke manier wellicht. nouja, ik ga weer terug naar mijn pepernoten, die heb jij inmiddels toch ook in parijs geintroduceert hoop ik?
    groetjes

  • 11 November 2007 - 12:14

    Emilie:

    Ja het was zo leuk dat je even hier was!!! En moest je dat van die bitterballen bij de thee nou op je site zetten? Daar gaat mn reputatie ;)
    Heb je je chocoladeletter opgegeten toen je drie uur vertraging had?
    Ik spreek je snel op skype!
    x eem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Parijs

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2008

Klaar!

15 Februari 2008

Drukke weekenden

14 Januari 2008

Lustrumreis

19 December 2007

Huisweekend!

16 December 2007

Lang lang geleden
Claartje

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 26277

Voorgaande reizen:

03 Mei 2010 - 29 Mei 2010

Met Vin naar Vietnam

01 September 2007 - 01 Maart 2008

Parijs

Landen bezocht: